Okręgowy Zarząd PZD we Wrocławiu uprzejmie informuje o możliwości składania Deklaracji przystąpienia do Programu usuwania azbestu realizowanego przez Urząd Miejski Wrocławia i planowanego do realizacji w 2025r.
Druki deklaracji i wymaganych załączników są dostępne na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia bip.um.wroc.pl oraz w siedzibie Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego Wrocławia. Termin składania Deklaracji na przyszły rok do Urzędu Miejskiego Wrocławia upływa w dniu 31 stycznia 2025r. Deklaracje niekompletne lub złożone po w/w terminie nie będą uwzględniane przy realizacji Programu w roku 2025.
Dokumenty sporządzane są przez użytkowników poszczególnych działek, na których znajdują się wyroby azbestowe lub przez przedstawicieli Zarządów ROD w przypadku występowania wyrobów azbestowych na częściach wspólnych ogrodów. Dokumenty należy sporządzić oddzielnie dla każdego obiektu.
Zwraca się uwagę, że przy składaniu deklaracji należy uwzględnić konieczność zabezpieczenia środków finansowych na wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe. Realizacja Programu nie obejmuje refinansowania wydatków związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych poniesionych wcześniej przez użytkowników .
W ramach programu wykonawca wybrany przez miasto w trybie zamówienia publicznego na terenach ogrodów działkowych, bezpłatnie wykona prace polegające na demontażu wyrobów azbestowych, ich transporcie oraz unieszkodliwieniu na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Więcej informacji na powyższy temat można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia: